Handelsvilkår

Nedenstående vilkår er gældende for handel på www.lavprisdyrehandel.dk og hertil relaterede sider, som er drevet af

 

Net K/S

Søren Nymarksvej 27,

8270 Højbjerg

CVR: 33041845

E-mail: kundeservice@lavprisdyrehandel.dk

 

I det følgende benævnt ”Lavprisdyrehandel”.


Fragt- og leveringsomkostninger

Lavprisdyrehandel.dk tilstræber at udregne fragtpriserne på vore forsendelser så optimalt som muligt for dig som kunde. 

Det er muligt at vælge levering til døren eller til pakkeshops. Vi leverer med DAO og Bring og kun til danske adresser. Ved køb over 699 kr. tilbyder vi FRAGTFRI LEVERING til pakkeshops på langt hovedparten af vores produkter.

Levering til pakkeshop

Der er FRAGTFRI LEVERING* til pakkeshops ved ordrer over 699 kr. Under den fragtfrie grænse koster levering til pakkeshop 29 kr. Ordrer som har en samlet vægt på over 19 kg. eller hvor ordren fylder en kasse større end 120 * 60 * 60 cm kan ikke leveres til en pakkeshop.

 *Enkelte varer kan være undtaget for fragtfri levering til pakkeshops uanset købsantal, her pålægges leveringsgebyr på 29 kr. Disse varer er markeret med en blå købsknap. Køber du dog andre varer for mere end kr 699,- vil den pågældende ordre blive leveret fragtfrit til en pakkeshop (forudsat ordren overholder vægt- og størrelseskravene for levering til pakkeshop).

Hjemlevering

Hjemlevering koster 29 kr. pr. pakke. Vores pakker har en maks. vægt på 33,5 kg. pr. pakke. Såfremt din ordre har en højere totalvægt end 33,5 kg., vil din ordre blive pakket i to eller eller flere pakker (afhængig af den samlede vægt). Hjemlevering af en ordre på 40 kg. vil til eksempel koste 58 kr. idet ordren vil blive fordelt i to pakker.

På enkelte varer kan der også forekomme palletillæg. Dette vil fremgå af varen.

Afgivelse af ordre

Når du har afgivet en varebestilling, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår hvilke produkter du har bestilt. Udelukkende myndig personer, herunder personer over 18 år, har lov til at afgive bestillinger. 

Ordrebekræftelse

Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Lavprisdyrehandel.dk har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

Kvittering samt meddelelse om levering

Kvittering sendes til dig med mail når vi afsender varerne fra vores lager. Du vil samtidig få en "Track & Trace" meddelelse, så du selv kan følge forløbet på din forsendelse, samt se hvor den befinder sig.

Kunderegistrering

Når du handler på vores hjemmeside kan du registrere dig som kunde via kundecentret og optjene stempler på udvalgte varer. Som registreret kunde har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.

Annullering af ordre

Ønsker du at annullere en ordre, kan dette ske inden dennes afsendelse fra Lavprisdyrehandel.dk. Du kan således annullere de ordrer, der indeholder lagerførte artikler. Alle varer vist på shoppen er lagervarer.

Annullering af ordrer kan foretages ved at skrive til kundeservice@lavprisdyrehandel.dk Vær blot opmærksom på, at kundeservice er lukket i weekender samt på helligdage, hvor en annullering muligvis ikke er mulig.

Priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv den til enhver tid gældende moms. De angivne priser på levering i Danmark, er Danmark defineret som Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer. Priserne er dagspriser.

Når du handler med Lavprisdyrehandel.dk indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kundeservice@lavprisdyrehandel.dk

Betaling 

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, JCB, Visa- Master- samt Maestrocard. Betalingen finder altid sted fra det øjeblik, din bestilling - helt eller delvist - er klar til levering. Beløb trækkes først på din konto når fysisk afsendelse sker fra vort lager. 

Forsendelse og levering

Lavprisdyrehandel.dk bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt til levering indenfor 1-3 hverdage. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet. Ved bestilling af større varer såsom kradsetræer og akvarier kombineret med andre produkter, kan der forekomme 2 leveringer. Såfremt der opstår længere leveringstid end angivet her, vil du blive kontaktet af os telefonisk eller via mail. Såfremt der opstår længere leveringstid end angivet her, vil du blive kontaktet af os telefonisk eller via mail. Varer bestilt via webshoppen, bliver leveret af fragtfirmaet på hverdage ca. mellem kl. 8 og 21. I enkelte tilfælde leveres der også mindre pakker i weekenden og tidlig morgen. Leveringstidspunktet kan ikke præciseres nærmere, da vi ingen indflydelse har på fragtmandens rute. Levering er til gadedør i gadeplan.

Pakker til hjemlevering vil blive flexleveret - og bliver med andre ord stillet uden kvittering. Hvis du ikke kan være hjemme ved levering, eller hvis pakken ikke kan stilles forsvarligt, herunder med omtanke på vejr og potentiel tyveri, opfordrer vi til, at der vælges levering til nærmeste pakkeshop. Akvarier leveres dog af fragtmand mod kvittering for modtagelse. En evt. genudkørsel vil ske for egen regning.  Bemærk: Især ved akvarier er det vigtigt at kontrollere indholdet ved modtagelse. Bed fragtmanden vente indtil forsendelsen er åbnet.

Hvis varen ikke kan leveres, kan en ekstra udbringning være for egen regning. I bemærkningsfeltet er der mulighed for at anføre, hvis varen kan stilles i carport eller lignende..

Fragtomkostningerne er variable ud fra den mængde varer, der bestilles. De angivne fragtpriser er estimater og kun vejledende. Afvigelser kan forekomme. Har du yderligere spørgsmål om en forventet omkostning på fragten, kontakt os da på kundeservice@lavprisdyrehandel.dk. Alle henvendelser via mail vil blive besvaret den førstkommende hverdag.

Såfremt varen leveres i udhuse eller lignende, bærer kunden selv ansvaret for varens beskaffenhed, herunder transportskader og buler, samt sikkerhed og forsvarlig opbevaring.

Såfremt varen ønskes stillet i en opgang med dørtelefon, kan vi ikke sikre levering, da det er op til den enkelte fragtmand at vurdere, hvorvidt han vil benytte dørtelefonen eller ej. Vi anbefaler derfor, at pakken leveres til en alternativ adresse, hvis du bor i opgang med dørtelefon og ikke er hjemme til at modtage pakken.

Pakker der ønskes leveret til pakkeshop kan afhentes når du har modtaget en sms eller mail fra pakkeshoppen om at den er klar til afhentning.

Kontrol af varer

Det er vigtigt, at du altid kontrollerer dine varer, inden du accepterer modtagelse af disse. Hold øje med om indpakningen er intakt og ikke er repareret. Hold øje med 'skjulte skader', hvor en skade kan være påført varen uden synlige tegn på emballagen. Her råder vi dig til at pakke varen ud, inden du accepterer modtagelse af varen.

Fortrydelses- og returret

Som kunde har du 14 dage fra modtagelsen af din ordre til at meddele Lavprisdyrehandel, at du fortryder dit køb. Efter at meddelelse om fortrydelse er blevet afgivet til Lavprisdyrehandel, skal varen returneres til Lavprisdyrehandel senest 14 dage efter afgivelsen af meddelelsen. Det er kun muligt at returnere via postomdeling.

Fortrydelses- og returretten skal meddeles skriftligt til enten vores postadresse eller kundeservice@lavprisdyrehandel.dk. 

Beløbet som refunderes er købesummen inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Du betaler selv for reurfragten. Hvis varen derudover har været brugt, vil værditabet endvidere fratrækkes beløbet. Værditabet udregnes på baggrund af varens købspris fratrukket handelsprisen ved videresalg for den brugte vare, og værditabet fastsættes konkret og individuelt af Lavprisdyrehandel. Risikoen for at transportere varen retur til Lavprisdyrehandel hviler på som dig som kunde. 

Du vil modtage en mail når vi modtager dine varer på vores adresse. Beløbet udbetales ikke kontant, men i stedet laves en elektronisk tilbageførelse af pengene til kontoen hvortil det anvendte betalingskort er tilknyttet. Ved en elektronisk tilbageførelse kan der gå op til 5 bankdage fra vi har modtaget varerne og til pengene overføres til din konto.

Returadressen er:

NET K/S

Søren Nymarksvej 27

8270 Højbjerg

Att: Lavprisdyrehandel

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

OBS! Loppemidler kan ikke byttes eller returneres, også selvom pakken ikke har været åbnet. Dette skyldes loven om salg af lægemidler. Du kan få flere oplysninger ved at kigge påwww.laegemiddelstyrelsen.dk eller ringe til dem på telefon 44 88 95 95.

OBS! Akvarieplanter kan ikke returneres, da disse er letforgængelige og ikke tåler længere tids transport.

OBS! Hundetegn produceres på bestilling og kan derfor ikke returneres.

OBS! Er du ikke hjemme ved levering, sker genudbringning af akvarier for egen regning. Herudover vil du som kunde blive pålagt et gebyr for fragten retur til os.

Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Opdager du fejl eller mangler ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Lavprisdyrehandel.dk og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Reklamation kan foretages ved at kontakte os på kundeservice@lavprisdyrehandel.dk. Vi vil herefter sende dig en returlabel pr. mail som du skal printe ud og vedhæfte returforsendelsen. Alle henvendelser via mail vil blive besvaret senest den førstkommende hverdag. Alternativt kan varen tilsendes til adressen: Lavprisdyrehandel.dk, Søren Nymarksvej 27, 8270 Højbjerg.

Lider varen af en fejl eller mangel, vil Lavprisdyrehandel.dk forsøge at reparere varen eller alternativt foretage omlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for Lavprisdyrehandel.dk

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vælger du at sende returvaren uden tilsendte returlabel, vil vi refundere dig de rimelige omkostninger herfor, normalt DKK 49,-.

Varen sendes til:

Net K/S

Søren Nymarksvej 27

8270 Højbjerg

Att: Lavprisdyrehandel

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os:

Når du benytter dig af din reklamationsret, bedes du oplyse hvad problemet ved varen er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ændringer

Alle ændringer i vores salgs- og leveringsbetingelser vil være tilgængelige på vores hjemmeside.

Købsprocesser

Når du har foretaget et køb hos Lavprisdyrehandel.dk, kan du til enhver tid ved henvendelse til Lavprisdyrehandel.dk, modtage en kopi af din ordrebekræftelse. Henvendelse kan ske på på mail kundeservice@lavprisdyrehandel.dk. Alle henvendelser via mail vil blive besvaret den førstkommende hverdag.

Nyheds- og tilbudsmail

Lavprisdyrehandel.dk udsender ikke nyheds- og tilbudsmails i faste intervaller. Dette kan dog ske eventuelt op til 12 gange årligt på månedsbasis. Disse mails vil kun blive udsendt ved nyheder og særlige tilbud på webshoppen. Du modtager kun mails såfremt du selv har markeret dette via webshoppen

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@lavprisdyrehandel.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr    

Alternativt kan du inden da forsøge at kontakte e-mærket, da Lavprisdyrehandel er certificeret af E-mærket kan man som kunde klage over Lavprisdyrehandel til E-mærket, og få dem til at foretage en juridisk vurdering af problemstillingen. Du har mulighed for at udfylde en formular hos E-mærket via https://www.emaerket.dk/forbruger/faa-hjaelp-af-e-maerket/tvistloesning.

Persondatapolitik 

Vi henviser til afsnittet privatlivspolitik.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.11.2019

}